Adwords optimering

Marketing bureau - Digital markedsføring - Facebook markedsføring - Linkedin markedsføring - Leadgenerering facebook - Obton - Umbraco

Google Adwords optimering  - opsætning og analyse
Google Adwords er annoncer på nettet, som er for eksempel er rette mod forskellige søgeord, så annoncerne kommer til at være relevante for dem, der ser dem. Dette handler også om Google Adwords markedsføring og optimering, herunder også Adwords analyse og søgeordsanalyse. Ved at optimere sine annoncer kan man sørge for, at de kun rammer ens målgruppe. Dette kan for eksempel være geografisk, demografisk, generiske søgeord og andet. Derved sikre man, at de hele tiden har relevans, så man kommer ud til flere kundeemner på den rigtige måde på tværs af forskellige platforme.

Google Analytics - opsætning og analyse
Med Google Analytics er det muligt for virksomheder og organisationer at følge med i deres brugere og kundeadfærd på deres sider. Ved hjælp af detaljeret website analyse kan man derfor optimere sit site, så det passer til brugerens adfærd, og derved måske forhøje brugerne, da I har sporet jer ind på, hvad brugeren faktisk gør, og ikke hvad I tror, de gør. Dette kan være en klar hjælp til at optimere sine side, så den bliver så relevant som mulig.

User engagement - Optimering af bruger engagement
Brugerinvolvering(user engagement) er en faktor, som blandt andet bruges til at sige noget om, hvor godt en hjemmeside virker, og hvor relevant den er. Der er en del forskellige faktorer, som man kigger på, når man snakker om kundefastholdelse og brugerinvolvering. Man kigger for eksempel på konverteringsrater, leads, søgeordsanalyse , downloads, klik på eksterne links og meget andet. Hvis der er en høj rate på disse tre, siger det noget om, at hjemmesiden er relevant og brugbar, hvilket egentlig er det, det hele handler om.

User Experience - Brugeroplevelse og brugerinddragelse
User Experience er et begreb, som har eksisteret i rigtig mange år. Det handler om brugerens følelser, adfærd og indstilling omkring et bestem produkt, service eller system. Derfor er det blandt andet også rigtig vigtigt, at brugervenligheden ligger i top, når man taler om hjemmesider og apps. Hvis det ikke er nemt at finde ud af, mister man meget hurtigt kundeemnet, da det bliver for besværgeligt.

Udover at et site skal være brugervenligt, så er det også vigtigt, at der er noget brugerinddragelse, så kundeemnet skal foretage en aktiv handling.