Video markedsføring

Video marketing er den metode der udbredes hurtigst lige nu, og dette er Youtube nok især grunden til. Youtube er nemlig verdens 2. største søgemaskine, og derfor kan man altså også finde alle tænkelige målgrupper herinde. Derudover er det også nemt med videoer at have en produktfremvisningen, vise sine ekspertise eller bare præsentere brandet for et eventuelt kundeemner.


Videoannoncering - annoncering på Youtube
Der findes rigtig mange forskellige annoncemetoder, og et af de nyeste skud på stammen er videoannoncering. Man kan for eksempel få videoannoncering på Youtube, som er verdens 2. største søgemaskine, og derfor kan man også finde et publikum til enhver virksomhed. Video markedsføring og annoncering er i frembrud, og mange flere vælger at benytte sig af denne platform på Youtube, da man både kan bruge det på computer, tablet og mobil. Ved at bruge en videoannonce har man mange flere muligheder. Man kan for eksempel lave produkt videoer, brand præsentation og meget andet.

Der findes flere forskellige typer af videoannoncer på Youtube. Hvis en annonce er over 15 sekunder, kan denne springes over, men hvis den kun er 15, så er seeren nødt til at se den færdig, hvilket giver mulighed for at markedsføre sig selv på forskellige måder. Derudover er det også rigtig smart, at man ikke betaler for hver annonce sådan lige, der er nemlig nogle kriterier. Man betaler, hvis brugeren har set 30 sekunder af videoen, og denne er længere end det. Man betaler også, hvis brugeren har set hele videoen, og denne er kortere end 30 sekunder. Dette kan være med til at sikre, at videoen har en virkningen, og derved at kundekredsen udvides.