Viral markedsføring

I dag bliver der ført rigtig mange kampagner online og på de sociale medier, da stort set alle er herpå på den ene eller anden måde vha viral markedsføring. Med kampagner online er det nemlig muligt at skabe et loyalitetsforhold og kundefastholdelse gennem den rette kommunikation. Det kan dog godt være ret uoverskueligt og finde ud af om, man har rettet ind til den rette målgruppe, og om ens opslag faktisk har en virkning.


Ved hjælp af Social Media Management(SMM) er det muligt at optimere ens sociale profiler. Med forskellige værktøjer er det nemlig muligt at samle data, statistikker og andet, så man kan nå ud til de rette brugere med det rette budskab.

Viral marketing - viral markedsføring på sociale medier som Linkedin og Facebook
Mund-til-mund var en gang det største indenfor marketing, da anbefalingerne videresendes frivilligt, og man kunne altså regne med, at brugeren har haft en god oplevelse med produktet. I dag er det lidt anderledes, nu snakker man nemlig om digital markedsføring eller viral marketing. Her tænkes der især på Facebook, som er verdens største sociale platform, og hvor brugere deler deres historier om produkter og andet, de har benyttet sig af. Derfor kan det godt betale sig, som virksomhed at have en Facebook side, hvorigennem man kan dele gode tilbud og nye produkter. Om man skal have en Facebook side eller ej, handler dog meget om, hvilket produkt man sælger, men de fleste vil opleve tilslutning på Facebook og kundeloyalitet.