Facebook remarketing - Retarget kunder på Facebook

Facebook er den største sociale platform i Danmark, og derfor kan det godt betale sig at benytte sig af Facebook markedsføring og facebook remarketing, da det er en side, som mange brugere tjekker dagligt. For at kunne bruge remarketing på Facebook, så skal din website have et Pixel kodestykke, som sender information fra dit website til Facebook.

Der findes hovedsagligt to typer Pixels, nemlig brugerdefinerede målgrupper og konverteringer. Ved den brugerdefinerede målgruppe sendes brugeradfærd information fra din hjemmeside til Facebook, fx alle der har besøgt din side, som nu kan medregnes i din remarketingsgruppe så du for målrettet din internet markedsføring til din website eller webshop. Pixel konverteringer er fx i forhold til, hvis nogen har lagt noget i indkøbskurv eller gjort et køb, som vil blive gjort opmærksom på din virksomhed endnu en gang. Det er en rigtig smart måde at nå ud til rigtig mange mennesker på.

Online markedsføring med remarketing kampagner

Stort set alle mennesker er i dag online på den ene eller anden måde. Derfor er det også vigtigt for virksomheder at have en klar online markedsføringslinje, da man kan vinde rigtig mange kunder på nettet med de rette metoder. Man kan fx vælge at have en online remarketing kampagne, hvor man ud fra kundedata kan segmentere nogle helt specifikke kundegrupper. Nogle af de målgrupper man blandt andet kan vælge kan være ud fra tidligere besøgende, demografisk, geografisk og mange andre muligheder.

Desuden findes der også forskellige metoder til remarketing. Der er hovedsagligt tale om fem slags: dynamisk remarketing, Facebook remarketing, video remarketing, mobile-app remarketing og search remarketing. Hvilken remarketingsmetode, der fungerer bedst, er meget individuelt i forholdt til produkt og ens målgruppe.